Det er et privilegium at være en del af fødevarebranchen. Som fagområde udvikler den sig konstant, og som emne berører mad alle mennesker i hele verden.
I en verden, hvor konflikter raser, og uenigheder skaber nye kløfter, formår mad at bringe os sammen – på tværs af nationer, sprog og kulturer – og skabe nye fællesskaber, der ingen grænser kender.
Hos Klean Group brænder vi for fødevarer og de fantastiske øjeblikke, mad og drikke skaber. Og vi har skrevet The Food Agenda 2024, fordi vi ikke kan lade være. Hver dag udvikler vi design og kommunikation for fødevarebrands og gør os nye opdagelser og erfaringer, og dem vil vi gerne dele med dig.
Ingen kan forudsige fremtiden. Men vi kan tage ved lære af alt det, der sker omkring os. Og det er det, vi har gjort.
Vi tror nemlig på, at det er summen af den viden, der ligger hos alle de gode mennesker, der hver dag arbejder indgående med fødevarebranchen, der skaber grundlaget for de bedste svar på, hvor branchen og kunderne bevæger sig hen.
Nye trends
På baggrund af omfattende research samt interviews med forskere, fødevareaktører, forbrugere, meningsdannere m.m. har vi identificeret tre megatrends og ni mikrotrends, som, vi mener, vil forme fødevarebranchen i 2024 og potentielt mange år frem.
Rapporten har til formål at inspirere og dele viden om nogle af de største trends inden for fødevarebranchen, ligesom den er et arbejdsværktøj, der giver dig et oplyst grundlag for at træffe beslutninger, der rækker ind i fremtiden, og som du kan konsultere løbende, om du skal udvikle en ny kampagne, identificere nye huller i markedet eller bruge viden til en præsentation.
Er du nysgerrig på, hvad der trender i fødevarebranchen?
Læs mere om The Food Agenda på thefoodagenda.dk – hvor du også kan downloade et sneak peek samt bestille rapporten.
Skal vi præsentere de vigtigste fødevaretrends i 2024 for dig og dit team?
The Food Agenda er netop udkommet, og vi vil hjertens gerne præsentere de vigtigste fødevaretrends i 2024 for dig og dit team med jeres brand og marked i fokus (gratis).