Kunde

Økologisk Landsforening udvikler og udbreder økologien i fællesskab med sine medlemmer, som inkluderer alle led i kæden fra jord til bord: landmænd, virksomheder, forbrugere og professionelle køkkener. Siden 2019 har Klean Group været fast, kreativt bureau for Økologisk Landsforenings foodserviceafdeling med fokus på markedsføring af især Det Økologiske Spisemærke.

Ydelser

  • Strategi
  • Konceptudvikling
  • Kampagner
  • Contentudvikling
  • Visuel identitet

Ny markedsrapport om økologi i foodservice

Inspireret af moderne magasiner er der skabt et nyt markedsrapportformat, hvor der er kredset om det visuelle udtryk, og teksterne er skrevet i et sprog, der er nemt at forstå. Indholdet er skabt på baggrund af research og interviews, og indholdsfortegnelsen er udviklet i samarbejde med fremtrædende medlemmer af branchen. Denne 48-siders rapport er spækket med inspiration, fakta, interviews og værktøjer med det formål at hjælpe flere køkkener i mål med at få Det Økologiske Spisemærke.

”Jeg er den dag i dag stolt over, hvor mange mennesker vi fik til at involvere sig i rapporten. En af grundene til, at den blev taget så godt imod, er, at den giver bud på hverdagens økologiske løsninger. Fra virksomheder og grossister ved jeg, den gav eftertanke i forhold til bl.a. sortiment. Det slutresultat kom vi kun frem til ved at arbejde med de bedste – og ja, rigtigt, det er Klean Group.”

⸻ Torben Blok, Foodservice Markedschef, Økologisk Landsforening

Økologik: Ny skole om økologi i foodservice

For at komme et spadestik dybere i samtalen om økologi med ansatte i foodservicebranchen og klæde branchen på til at tale om økologi med deres kunder har vi i samarbejde med Økologisk Landsforenings foodserviceafdeling udviklet et nyt onlinekursusformat, Økologik. Her er økologi i foodservice på dagsordenen over tre undervisningsgange, hvor Økologisk Landsforening og en række eksperter fra branchen deler viden og inspiration om økologi i foodservice.

Payoff til Det Økologiske Spisemærke

Payoff’et ”En god smag i munden” kommunikerer kort og enkelt, at Det Økologiske Spisemærke handler om råvarer, der er dyrket med omtanke, og mad, der smager fantastisk.

Influencerkampagne med Tobias Hamann

For at styrke kendskabet til Det Økologiske Spisemærke blandt de unge forbrugere allierede vi os med influencer Tobias Hamann for vise al den fantastiske økologiske mad, man kan spise på restauranter, barer og caféer med Det Økologiske Spisemærke, samt at det er nemt og hurtigt at finde alle økologiske spisesteder i appen.

Podcasts om økologi i foodservice

Med mål om at dele viden, inspiration og gode historier fra de professionelle køkkener har vi produceret en række podcasts til Økologisk Landsforenings podcastkanal ”Økopod”. Her interviewer vi madprofessionelle om deres arbejde med og holdninger til økologi, bæredygtighed m.m.

Hør podcasten her

Plakat om bælgfrugter

Ifølge Fødevarestyrelsen Kostråd skal alle spise ca. 100 gram bælgfrugter om dagen. Det betyder en ny hverdag for mange professionelle køkkener, som skal dygtiggøre sig i at lave smagfulde retter med ærter, bønner og linser. For at inspirere køkkenerne og dele viden om bælgfrugter udviklede vi plakaten ”bælgbekomme”, der viser, hvordan man tilbereder bælgfrugter. Plakaten deles ud til madprofessionelle på messer samt til møder og events.

Lyder det interessant?

Kontakt Flemming Kok for en uforpligtende snak — vi kan helt sikkert hjælpe dig!

+45 61 61 64 11‬
[email protected]

Flemming Kok, Partner, Managing Director