Det sætter vi fokus på i dette afsnit af DET BRÆNDER JEG FOR, hvor vi har inviteret PR-, kommunikations- og brandekspert Vita Clausen i studiet for at blive klogere på kommunikation som værktøj til at skabe en dybere forbindelse mellem brands og dets kunder og medarbejdere.

Vita Clausen har arbejdet med kommunikation i store internationale virksomheder, som blandt andet Nike, Carlsberg og Pandora. Og en ting der går igen, lige meget hvilken virksomhed hun har siddet i, er vigtigheden af at tænke kommunikation, PR og marketing sammen.

Find Det brænder jeg for her

“Det er kommunikationen, jeg brænder for. Og allerhelst holistisk, ærlig, åben og transparent kommunikation. For jeg mener grundlæggende, at vi alle vil være et meget bedre sted, og få det meget lettere, hvis vi bliver bedre til at kommunikere med hinanden”

⸻ Vita Clausen

Men før man begiver sig ud i at lancere ny kommunikation – det kan være en kampagne eller en ny produktlancering – er det altafgørende at være afklaret omkring, hvad du står for, og hvad du ønsker at kommunikere. Det kræver, at du reflekterer over dit brand, dine værdier, din mission og din vision.

”Jeg vil vove at påstå, at nogen virksomheder ikke helt forstår, hvad det egentlig er, de skal fokusere på i deres kommunikation. Der bliver man nødt til at få fat i, hvem er vi som brand? Hvad står vi for? Hvad er vores stil, værdier, kultur, mission, og hvor skal vi hen?” siger Vita Clausen og understreger, at det kan gå helt skævt, hvis man ikke ved præcis, hvad man ønsker at kommunikere.

Få besked når næste afsnit er klar

Giv os dine oplysninger, så vil du være en af de første der får besked, når næste afsnit af DET BRÆNDER JEG FOR er klar.

Du bliver ikke tilmeldt vores nyhedsbrev, når du skriver dig op her.