Flere webshops i samme E-commerce løsning

Stadigt flere B2B virksomheder vælger også at sælge direkte til private kunder. Og selvom design og sortiment måske er det samme til begge kundegrupper, er der ofte store forskelle på hvilken brugsoplevelse der bedst understøtter de to kundegrupper.

Både B2B og B2C virksomheder etablerer særlige E-commerce løsninger til specifikke formål. Det kan f.eks. være til en tablet i et showroom, hvor kunderne kan betjene sig selv mens de venter på ledigt personale, eller en avanceret udgave til kørende sælgere eller konsulenter.

Med den rette E-commerce platform er disse typer skalering ikke nødvendigvis kæmpe projekter, med store budgetter og høje krav til interne ressourcer.

Hybrid E-commerceplatform

Den rette type skalérbare E-commerce platforme kaldes også for Hybrid platforme.

Med en hybrid platform kan du etablere forskellige websites med samme datagrundlag og funktionalitet – men med forskellige designs, budskaber og sortimenter.

Med en hybrid platform kan dit udviklingsbudget række længere. Anvender alle dine E-commerce løsninger den samme integration til dit økonomisystem, kan du fokusere dit budget på at skabe målrettede brugsoplevelser i stedet.

Magento E-commerce platform er fx. bygget til denne type skalering, og vi har udviklet en række hybridløsninger:

EKSEMPEL

BMW Financial Services Denmark

BMW Financial Services håndterer leasing og finansiering af koncernes biler, dvs. BMW og Mini. Den fælles hybrid platform driver 4 forskellige websites, med samme grundlæggende funktionalitet, bl.a. integration til produkt database (PIM) og kundedatabase (CRM).

Der findes ét website til BMW og ét til Mini. Kun design og sortiment er forskellige – resten genbruges på tværs. Dertil findes en særlig udgave af begge disse websites, som udelukkende afvikles på store tablets i forhandlernes showrooms. Disse er teknisk identiske med de 2 websites, men anvender nogle andre visuelle elementer som understøtter kundeoplevelsen i det fysiske rum.

Læs hele casen her

EKSEMPEL

Deco Group

Deco Group sælger gardiner på mål, via et forhandlernetværk bestående af en række store retailere, fx. Jysk og Salling Group. Samlet drives over 30 forskellige E-commerce løsninger af den samme hybrid platform, i en samlet Whitelabel løsning.

Den grundlæggende funktionalitet er identisk – kunden kan selv designe sine gardiner. Men alle E-commerce løsningerne er visuelt forskellige, ligesom de bl.a. har individuelle betalingsløsninger og fragtmuligheder.

Lyder det interessant?

Kontakt Torben Storgaard for en uforpligtende snak — vi kan helt sikkert hjælpe dig!

+45 24 63 01 67
[email protected]

Torben Storgaard, Partner, Digital Strategy & Business Development